Prohledat tento blog

Indiáni ve Slunečnici - poprvé


„Číkmaá rudí bratři a sestry,“ zaznělo hned ráno ve Slunečnici. Zahájili jsme sedmý letní tábor, tentokrát se z nás stali Indiáni. Když jsme se představili, přemýšleli jsme nad svým indiánským jménem. V naší indiánské vesnici žijí tři rody – „Rychlí vlci“, „Indisporti“ a „Apačové“. V rodinách se setkáte s indiánskými jmény, jako Dutý strom, Dlouhý vlas, Rychlé nohy, Líný pařez, Nebeská duha či Tygří Lilie 😊

A že jsou na našem táboře opět děti bystré, pohotové a vtipné, dokazuje následující příhoda. Když jsme si vybírali indiánské jméno, povídám dětem: „Já, když si obleču indiánské šaty, už nejsem Jana, ale …“ a do toho mi vpadl Dutý strom s hláškou: „Už jsi Indi-Jana!“ 😊 No, a už mi to zůstalo…

A protože lesní Indiáni mají své totemy, které vyprávějí příběh jejich rodu, tak i my jsme se v našich rodech pustili do výroby totemů. Na totemech jsme si dali záležet, a když jsme je po obědě dokončili, vyprávěli členové každého rodu svou historii vtisknutou do totemu.
 
 
 
 
 
 

Když jsme šli ven, seznámila jsem děti s indiánskou hrou – lakrosem. Trénovali jsme v šesticích přihrávky, další děti si zkoušely své dovednosti při nahrávkách s ringo kroužky.
 
 
 
 

Na svačinu jsme se vrátili do Slunečnice a potom jsem dětem rozdala fixy a laserem vyřezané totemy ze slabé překližky. Když měly děti totemy vyzdobené nalepila jsem jim na zadní stranu pásky samolepící magnetické fólie.
 
 
 
 

A to už přicházeli rodiče, aby si malé Indiány odvedli 😊

Sejdeme se opět zítra a čeká nás další indiánský den. 
 
 
 Sepsala: Jana
Nafotily: Jana, Ivanka a Hanka




Žádné komentáře:

Okomentovat